گردشگری غذا در ایران

کشورایران،سرزمینی پهناور با شرایط آب و هوایی متفاوت است.هرکدام از مناطق کشور دارای شرایط اقلیمی فرهنگی و طبیعی مخصوص خود میباشند بنابراین درمناطق مختلف آن غذاهای متفاوتی متناسب با اقلیم و ذائقه افراد طبخ میشود.این موضوع بدان معناست که صنعتی به نام گردشگری غذا در ایران میتواند دارای جایگاه ویژه ای باشد.

شیوه های پخت و تهیه غذا درایران به عنوان سومین سبک طبخ غذا شناخته میشوند در این میان کشور چین و روم به ترتیب مقام های اول و دوم قرار دارند.

دربسیاری از شهرهای ایران فعالیت های مختلفی در زمینه گردشگری خوراک مشاهده میشود که بسیار امیدوارکننده هستند.از جمله این شهرها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

رشت :

این شهر از نظر تنوع غذایی نسبت به بقیه شهرها از وضعیت مناسبی برخورداراست.عنوان خلاق ترین شهرهای خوراک شناسی درجهان شناخته میشود و در یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

اصفهان :

این شهر علی رغم داشتن آثارتاریخی بسیار،میتواند سهم قابل توجهی در معرفی صنعت گردشگری غذا داشته باشد.

کاشان :

جشنواره گلاب گیری کاشان از جمله فعالیت هایی است که در زمینه گردشگری غذا انجام شده است همه ساله در فواصل ماه های اردیبهشت و خرداد گردشگران زیادی برای بازدید از این جشنواره به کاشان مسافرت میکنند.

درکنار این غذاها،آش ها ترشیجات و خوراکی های مختلف نیز ارزش چشیدن را دارند.غذاهای سنتی ایران علاوه بر داشتن تنوع زیاد،دارای طعم های به خصوصی نیز هستند.

مهم نیست که به کدام منطقه ایران میخواهید سفر کنید،چون هرکدام از آن ها دارای چندین غذای سنتی با طعم و مزه منحصر به فرد هستند.

درخواست گردشگران داخلی در سفرهای داخلی نیز میتواند عاملی برای توسعه گردشگری غذا در ایران باشد.

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران